Oferta

Content Marketing

Wartościowe treści, odpowiadające na potrzeby potencjalnych klientów, pozwalają zapewnić długotrwałe efekty. Odpowiednie wykorzystanie content marketingu pomaga nawiązać trwałe relacje z odbiorcami, budować wizerunek marki, stawiać się w pozycji eksperta i stale pozyskiwać nowych klientów.


Czym jest content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści, to forma reklamy, która wykorzystuje wartościowe treści do osiągnięcia konkretnych celów biznesowych. Treści mogą przyjmować różne formy, np. artykuły czy infografiki, odpowiadające na potrzeby grupy docelowej, które następnie dystrybuowane różnymi kanałami. Materiały powinny w prosty i przejrzysty sposób odpowiadać na pytania użytkowników oraz komunikować wartość marki, stawiając ją w pozycji eksperta w danym temacie. Dlatego ważne jest, aby treści tworzone w ramach kampanii content marketingowych były jak najwyższej jakości.

Prowadzeniem kampanii content marketingowej powinny zainteresować się zarówno duże, jak i niewielkie firmy, ponieważ ten rodzaj działań promocyjnych sprawdzi się w każdym przypadku. Content marketing jest skuteczną reklamą zarówno w komunikacji B2C, jak i w branży B2B. Najlepiej sprawdza się w firmach oferujących towary lub usługi, które wymagają podjęcia przemyślanej decyzji.

Większość użytkowników jest przemęczona nachalnymi reklamami, które atakują ich z każdej strony. Odbiorcy coraz częściej ignorują bannery reklamowe i tradycyjne formy marketingu, szukając wartościowych treści, które dostarczą im rzetelnych informacji na konkretny temat. Taki nienachalny charakter sprawia, że content marketing cieszy się doskonałą efektywnością.

Rodzaje content marketingu

Teksty na bloga

Blog firmowy stanowi nieocenione wsparcie w budowaniu pozycji firmowej strony internetowej w Google oraz w kreowaniu wizerunku marki-eksperta. Regularne, merytoryczne publikacje, które są SEO-friendly i user-friendly, przyciągają nowych odbiorców i angażują społeczność zbudowaną wokół marki.

Posty w social mediach

Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Pinterest, LinkedIn i inne platformy wymagają odpowiednich treści do rozwoju profilu marki. Tworzymy teksty i grafiki do postów, które przyciągają uwagę użytkowników, generują sprzedaż i angażują odbiorców w mediach społecznościowych.

E-booki

Przygotowujemy oprawy graficzne i merytoryczne do firmowej bazy wiedzy. Tworzymy e-booki, raporty, prezentacje multimedialne, whitepapery, tutoriale, instrukcje oraz materiały szkoleniowe, które można zachować w skrzynce mailowej lub na dysku twardym. Tworzymy także lead magnety, które pomagają w pozyskiwaniu bazy mailingowej.

Newslettery

Budowanie baz mailingowych i skuteczny e-mail marketing stanowią ważne narzędzie wizerunkowe i pro-sprzedażowe, które powinno znaleźć się w marketingowym miksie każdej polskiej firmy. Nasi copywriterzy zadbają o to, aby newslettery nie trafiały do folderu „Spam”. Clickbaitowy temat i wartościowa, dopasowana do odbiorcy treść maila zapewniają sukces newsletterów, wysokie wskaźniki OR i CTR oraz wzrost liczby subskrybentów.

Copywriting

Tworzymy opisy produktowe zgodnie z zasadami SEO, które wspierają proces decyzyjny klientów i odpowiadają na założenia algorytmów wyszukiwarek. Wszystko to ma na celu ułatwienie procesu, udzielenie odpowiedzi na pojawiające się pytania oraz zwiększenie sprzedaży, zarówno w e-commerce, biznesie B2B, jak i w firmach usługowych. Opisy na stronie WWW warto uzupełnić o social proof: testimoniale, recenzje produktów i case study. 

Treści na landing page

Dobry landing page pod kampanię performance i lead generation, zapisy na webinar lub ofertę specjalną w sklepie internetowym to podstawa skutecznych działań w digitalu. Przygotowujemy odpowiednie treści i design strony, a następnie kodowany jest landing page jest i publikowany. Na końcu prowadzimy są kampanie w social media ads i Google Ads.

Działamy wg strategii

Punktem wyjścia do współpracy jest audyt contentu, czyli analiza dotychczasowych działań w marketingu treści w firmie. Pozwala to zdiagnozować obecną sytuację w content marketingu, zidentyfikować luki, które warto wypełnić treścią w pierwszej kolejności, zdefiniować persony – idealnych odbiorców produktów – i ułożyć plan działania na kolejne miesiące.

Nasze działania są dobrze zaplanowane. Opracowujemy strategię komunikacji z odbiorcami, a trakcie jej realizacji, monitorujemy nieustannie efektywność prowadzonych działań. Dzięki temu możemy na bieżąco dostosowywać naszą strategię do szybko zmieniających się trendów na rynku. 

Jasno kreślimy cele

Content marketing to nie tylko działania wizerunkowe. Dobra strategia treści zawiera dokładnie zdefiniowane cele i KPI kampanii oraz wyselekcjonowane kanały komunikacji i dystrybucji treści. Oparcie działań na analizie konkurencji pozwala stworzyć kompletną taktykę działania.

Efekty kampanii content marketingowych

Dostarczając odbiorcom to, czego potrzebują, można zyskać ich zaufanie i stać się w ich oczach ekspertem w danym temacie. Dzięki temu tworzą się długofalowe relacje z klientami oraz rośnie liczba i jakość pozyskiwanych leadów, co zwiększa sprzedaż i pozwala prześcignąć konkurentów na rynku.

Odpowiednio prowadzony content marketing zwiększa zasięg innych działań marketingowych, ponieważ wartościowe treści są chętnie udostępniane przez użytkowników w mediach społecznościowych, a to zwiększa ich zasięg organiczny. Przekłada się to nie tylko na oszczędności w innych sektorach marketingu, ale także na zwiększenie ruchu na stronie, rozpoznawalności marki i zaangażowania klientów.

Bubble up!

Zanurz się w naszym świecie, gdzie idee i projekty wypływają na powierzchnię z pełnym potencjałem. Niesie nas doświadczenie, zadrukowane setkami eksperckich publikacji. 

pointb.pl_bubble-up